Fysisk aktivitet giver stabilt blodsukker

Regelmæssig fysisk aktivitet nedbringer risikoen for at udvikle type 2-diabetes fordi fysisk aktivitet fører til et lavere og mere stabilt blodsukker.

Som person med diabetes er det i høj grad op til en selv at følge sin behandlingsplan, måle blodsukker, tage sin medicin holde styr på sit insulin niveau osv. Der er derfor nok at holde styr på. Med regelmæssig fysisk aktivitet, kan du selv skabe et mere stabilt blodsukker, opnå vægttab og så er det sundt for både krop og sjæl!

Sko der forbedrer blodcirkulationen

Som minimum, skal man gerne motionere ved fx frisk gang i om ca. 2.5 time om ugen, men alt tyder på, at jo mere motion du får, jo bedre effekt har det på type 2-diabetes. Kredsløbsøvelser som gang, cykling, løb og svømning er særligt gavnligt, men vi ved alle hvor svært det kan være at sætte i friskt trav, løb eller cykling, når nu vejrguderne ikke har velsignet Danmark anderledes end tilfældet er. Derfor inspiration til en række dygtige folk, der kan følges på sociale medier og som giver inspiration til en sjov og aktiv hverdag:

Del dette indlæg
Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn
Scroll til toppen

Hold dig opdateret

Her vil du modtage inspiration til et bedre liv med diabetes type-2, nyeste udvikling inden for forskning og gode tips til at holde dig aktiv i hverdagen.